KARDESIMI COK SEVIYORUM X & ABLAMI COK SEVIYORUM X

Saturday 20 November 2010

YOGURT OLMASSA LOR OLUR :)

Son bir aydir kendi yogurdumuzu kendimiz yapmaya basladik, aslinda bu fikir esimindi :) ben pinar 6 aylikkken kucuk kaseler icinde yapmaya baslamistim , , bir sure sonra yememeye basladigi icin, ondan da vazgecmistim ... takii simdiye kadar da bole bir caba icine girmemistim. 
Neyse birkac denemeden sonra, organik sutten harika yogurtlar yapmaya basladik...yuzde yuz dogal, ve yedikce yedirten:), takiii su son gunlere kadar.... Ne yaparsak yapalim, son iki keredir bir turlu tutturamadik, yarisi sut yarisi yogurt kivaminda kaldi...Durumda bu olunca, onca sutten ne yapabilirim, nasil ziyan etmem diye dusunurken,   aklima lor peyniri yapmak geldi, oysa daha once hic denememistim, ama duymustum nasil yapilacagini...
Tencereyi ocagin ustune koydum, kaynamaya basladiktan 5 dakika sonra sari suyu, beyazindan ayrildiktan sonra aldim ve ince bir suzgec ve mendil yardimiyla suyunu lordan ayirdim, biraz daha suyunu atmasi icin bir kenara aldim ve sonrasinda iyice suzuldukten sonra saklama kabina koydum. Tutturamadigim yogurttan, harika lor peyniri yapmistim ve cok mutlu olmustum:) biraz tuz, biraz karabiber ve coreotu kattiktan sonra kahvalti sofrasinda yeriini alabilirdi.














4 comments:

  1. :)))) harika valla senden korkulur, ne güzel düşünmüşsün bende denicem bunu, özlemcim yoğurt yaparken süt fazlamı sıcak kaldı acaba? sıcak kalınca da yarı süt yarı yoğurt olabiliyor?

    ReplyDelete
  2. yok be guzelim, sut gayet ilikti..zaten once kaynatiyoz sonra sogumaya birakiyoz, ilik oluncada mayaliyoduk, harika oluyordu :( noldu anlamadim gitti, bu aksam yine deniycem :) xx

    ReplyDelete
  3. Özlem ben o kesik süte toz şeker katıp yemeği çok severim :) Birde sütü borcam tencereye koy ve mayaladıktan sonra kalın bir masa örtüsüne sar ve sonra fırını çok ama çok ılık olucak şekilde ısıtarak tencereni içine koy fırının sıcaklığı bir hayli gidiyor zaten. Ben bazen yatacağıma yakın çok az daha ısıtıyorum ama dedim ya çok az. Birde mayalandığını anlayınca tencereni bir gün daha buzdolabında beklet kaşık vurma :)

    ReplyDelete
  4. toz sekermi :)))) bak bunu ilk defa duyuyorum, hos gerci kesik sutu tattim ben, daha cok sut tadi oldugundan tadii gayet iyiydi,dur yine tutmassa deniycem su toz seker isini :) su firin isi benimde aklima yatti acikcasi, ve bende gece yatmadan mayaliyom , hemen bu aksam deniycem, tutmamasindaki en onemli sebeb, bende mutfak geceleri soguyormu diye dusunuyordum , hos gerci bende siki siki sariyorum ama yinede soguk almis olabilir. Tutuldugunu anladigimda ozellikle aliye tembih etmem gerekecek kasik vurmamasi konusunda, iyi vurgu :))))opuyorum, tesekkurler harika bilgiler icin :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...