KARDESIMI COK SEVIYORUM X & ABLAMI COK SEVIYORUM X

Saturday 20 November 2010

BAKLAVA YERINE BOREK :)

Bendeniz; yemek yapmasini severim, ve aileme zevkle yapar, ona gorede sofra hazirlarim her gun.. Benim icin Pinar'in annecim eline saglik demesi, mutfakta gecirdigim her dakikaya deger. Babasinin, Pinar'a donup, annemiz bize ne kadar guzel yemekler hazirliyor, biz cok sansliyiz, deyisi karsisinda,, himmm cok guzel demesi ise paha bicilmez.
Enverisko bugun 3 aylik ve 10 gunluk oldu, tosunum benim cok guzel buyuyor :) sadece halen anne sutu aliyor.. buda beni vucut olarak aslinda cok yoruyor, ve daima tatli ihtiyaci hissettiriyor. Oyle basit tatlilarda kesmiyor.. serbetli tatlilar favorim :) Gecen 10 gun boyunca ardi ardina, hic gun araligi vermeden 3 kez sutlac yaptim ama  banamisin demedi ...arada  hazir alinan tatlilar ve yedigim cikolata ve nutellada ayri ....
Dun baklava yufkasi aldim, su incecek zar gibi olanlardan... ev baklavasi yapicaktim ( o kadar krizdeyim ) fakat bir baktim evde ceviz yokmus :(  napsam napsam .. aklima yaptigim lor peynirini degerlendirmek geldi..iki pirasayi  yikayip dogradim, teflonda az bir sivi yag ile ve kendi yikanmis suyu ile pirasalari kavurdum, tuzunu ve karabiberini ekledim, sonra ocaktan alip icine yapmis oldugum lor peynirini ekledim ve bir guzel harmanladim. Yufkalari uzunlamasina ince seritler halinde kestim ve 3 serit ust ustte gelecek sekilde her arasina sivi yag surerek ustuste koydum ( genelde tereyag eritilip her kata surulur) lorlu pirasa karisimini uzunlamasina yaydirarak yerlestirdim ve ucgen seklinde sonuna kadar sardim ve sonunu yaga bandirarak yapismasini sagladim. Sonra hepsini tepsiye dizip, ustune yumurta sarisi ve coreotu koydum. 190  derece firinda ustleri kizarincaya kadar pisirdim. Pirasali lorlu boregi yapmasina yaptim ama aklimda hala baklava vardi, hafta sonu gecsin , ilk isim olacak  :)










6 comments:

  1. Tadı nasıl oldu baklava hamuru ile börek?

    ReplyDelete
  2. normal yufka gibi borek olmadi, baklava yufkasi cok ince oldugundan incecik katlar citir citir oldu ic,te yumusak olunca gayet guzel oldu.. ispanakli peynirlide bence cok guzel olur, birde normal yufka gibi mideye oturmadi, bana gore hafif olmus :)

    ReplyDelete
  3. valla güzel fikir denemek lazım :)

    ReplyDelete
  4. Ben çok eziliyorum böyle maharetli, üretken anneler karşısında.. bense yemek yapmaktan hiç ama hiç hoşlanmıyorum, yemek dediler mi elim ayağım buz kesiyor. KAçamıyorum da çocuklar olunca.. Asgarisi ile geçiniyoruz..

    Nyese sadede geliim.. Sevgili Özlem Annem, sana bir -mim-hedye ettim, Beyza'nın annesine de hediye ettim, o da pek heyecananmış, dedim panik yok, soruları cevaplayacaksınız dedim, tabii isterseniz. öperim..

    ReplyDelete
  5. özlemcim son postun mim postuna yorum yapamıyorum haberi olsun açılmıyor yorum penceren? bende buraya yapıyım :)) benimde bulaşık makinem 6 ay çalışmadı ben öyle pek kullanmıyordum bu eve taşındıktan sonra bir gün bir deniyim ddimçalıştı :) bunlar bir süre kendilerini dinlenmeye çekiyorlar galiba :)bu arada beyaz su lekeleri bırakıyor kullanmıyorum yine bir derdi var galiba ya da yorulmuş :)

    ReplyDelete
  6. :))))) seninki baya arayi acmis , ben o kadar dayanamazdim :) 1 hafta zor dayandim :) beyaz su lekelerini tuz eksikliginden dolayi yapabilir, bulasik makinalarinin tuzu var ozel ..tuz haznesi bosalmis olabilir belki ... tuz doldur yikamayi dene bir kac kere , insallah duzelir. xxxxx

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...